Постаті:
Сергiй i Haдiя
Эта изысканная и романтичная пара не так давно пополнила список студийцев, соединивших свои судьбы благодаря историческим танцам...
Читати далі
 Форум 
   


~ Головна ~

Обличчя Студії

Випускники

Заняття

Події

Бібліотека

"XIX" Digest

Каталог танців

Галерея

Форум

FaceBook

Instagram

YouTube

Костюмерна

Контакт:
Оксана:
(Літеня)
+380 50 5751002

Юлія:
(Мінако)
+380 93 1512280

Тетяна:
+380 63 2034817
Початок Відповісти Статистика Пошук Опитування   Користувачі
Зараз на сайті:
Гостей - 1; Зареєстрованих - 0

Найбільша кількість відвідувачів: 11
[22 Лют 2024 21:39:58]:Гостей - 11 / Зареєстрованих - 0
Форум olddance.org Першоджерела

Кроки шотландських рілів

Автор Повідомлення
Harold

Дата 17 Лип 2008 18:31:36

Подається за: Francis Peacock. Sketches relative to the history and theory, but more especially to the practice of dancing ... Intended as hints to the young teachers of the art of dancing. 1805, Едінбург.

Френсіс Пікок — шотландський танцмейстер, який жив у 1723-1807 роках. Окрім зазначеної книжки він уклав і видав у 1762 році збірку Fifty Favorite Scotch Airs for a Violin, German-Flute and Violoncello with a Thorough Bass of the Harpsichord.

Більшість описаних ним кроків зустрічається в описах рілів 1870-х років, але про них пізніше.

Якщо хтось побачить помилки (особливо в перекладі), дайте знати, будь ласка.

_______________________________________

Спостереження щодо шотландських рілів з описом основних кроків використовуваних у цих танцях з їх відповідними гельськими назвами.

Любов горців до цього танцю для чотирьох або трьох учасників (танцюється або так або так) необмежена, звідси і прагнення вдосконалюватись у ньому. Ця славна прихильність, здається, народжується разом з горцями, чиїх дітей іноді можна побачити за подібними вправами з малих років. Я сам бачив як п'яти- або шостирічні малюки намагалися, навіть виконували деякі кроки настільки добре, що складно було в це повірити. Одного разу я мав задоволення спостерігати у віддаленному краї виконання рілу пастушком і двома молоденькими дівчатками. Вони дуже здивували мене, особливо хлопчик, який мав близько дванадцяти років. Він володів кількома відібраними кроками і виконував їх з такою чіткістю і легкістю, наче висловлював повну зневагу будь-якій критиці. Такі приклади виразно показують — або горці вже народжуються з подімними схильностями, або їм властивий неабиякий хист до імітації.

Наші коледжі притягають сюди щороку багато студентів з західних острівців і гірських країв, а більшість їх мешканців чудово танцює ці танці. Дехто з цих студентів настільки досконало танцює, що я сам вважаю їх достойним прикладом для повторення. Я вказую ці обставини лише в якості передмови до опису найпоширеніших кроків шотландських рілів, які я збираюсь вам представити. Ті, хто вже володіє ними, не знайдуть тут нічого корисного, але іншим, хто хотів би отримати змогу побачити ці танці у хорошому виконанні, не будуть зайвими описи кроків, найкращим чином підлаштовані під веселі мелодії, які породили і дали назву цим танцям. А тим більше враховуючи, як часто в Единбурзі можна бачити чоловіків нашої професії, які приїздять повчитись відповідних кроків для рілів. Не так давно двоє таких (батько і син) приїжджали з Лондона і судячи з того, що мали свій власний екіпаж, можна зробити припущення про їхню непогану репутацію в цій галузі. Вони звернулись до наймоднішого викладача танців у місті, проте той був надто зайнятий підготовкою балу і тому порадив їм мого партнера, який тоді перебував у Единбурзі. Після повернення він розповідав мені що через брак свого і їхнього часу займався з ними два-три рази кожного дня, допоки ті перебували в місті. Я вказую цю обставину як свідчення серйозного ставлення до оволодіння правильними знаннями вказаних танців, які вони, можливо, і здобули по завершенні подорожі.

Перед тим як я намагатимусь описати основні кроки шотландських рілів, треба зауважити, що я доклав багато зусиль до встановлення їх гельських назв і маю підстави вважати свої старання вдалими. І тут я висловлюю вдячність своєму другу по листуванню, який, будучи обізнаним в гельській мові, виявив свою прихильність і допоміг мені з походженням термінів або адаптованих назв описаних мною кроків. Ці терміни можуть використовувати як викладачі для розрізнення різних кроків так і філологи для своїх досліджень.

Ті, хто має хоч якісь знання у музиці і ознайомлений з мелодіями рілів і страспеїв, не можуть не знати що вони діляться на дві частини, кожна з яких складається з чотирьох тактів, кожен з яких в свою чергу містить чотири чверті або вісім восьмих долей. До того ж здебільшого у страспеїв чергуються ноти у півтори восьмих і шістнадцяті. Такт найчастіше завершується чвертю*. Такому своєрідному різновиду мелодій у багатьох гірських провінціях надають перевагу перед звичайним рілом, проте останній, будучи найбільш жвавим з цієї пари, найчастіше обирають для танцю.

Слід зауважити що для розрізнення кроків, багато з яких між собою мало в чому різняться, я використовую ознаку за кількістю рухів — малий, одинарний і подвійний. Перший (малий) передбачає два кроки за такт мелодії, другий (одинарний) відповідає одному кроку за такт і третій (подвійний) вимагає двох тактів для одного кроку.

-----------------
* Цікаво, що такий розподіл долей чітко відповідає ритму, який переважає в строфах поем Оссіана і в багатьох частинах старовинних переказів, які ще передаються у горців. Прикладом такого розміру можуть стати і наступні рядки поеми про Ґрея (poem on Gray):

Haste, ye Sister Pow'rs of Song,
Hasten from the shady grove,
Where the river rolls along,
lf Sweetly to the voice of love.

Імовірно, розмірність рілів і страспеїв перебувала під впливом цією обставиною. І хоча це вважається лише припущенням, самі факти незаперечні.
[Пікок, очевидно, не знав про авторство Макферсона поем Оссіана]
-----------------

ПРО КРОКИ.

1. Kemshóole (або згідно з його установленим написанням Cēumsiubhail; від Cēum — крок і siubhal — ковзати, просуватись, швидко йти) або крок для руху вперед. Це звичайний крок для просування вперед або для фігур Рілів. Виконується просуванням правої ноги вперед, ліва приставляється ззаду, перша нога знову відсувається і невеликий підйом на ній завершує перший крок. Так само наступною йде ліва вперед і т.д. по черзі обома ногами протягом двох повторень першої частини мелодії. Але якщо ви хочете змінити крок після першої частини, можна пожвавити перехід різким підйомом або м'яким стрибком вперед на праву ногу, підносячи ліву ззаду. В такому випадку крок виконується чотири рази, з тою різницею, що замість приставляння на четвертому кроці лівої ноги ззаду, ви піднімаєте її від землі додаючи стрибок до останнього піднімання.
Завершується променад тим же кроком з лівої ноги.
Щоб надати кроку бажаного ефекту, треба трохи довартатись тілом вліво коли вперед іде права нога і в інший бік — коли вперед іде ліва.

2. Малий Kemkóssy (Cēum-coisiche від Cēum — крок і Coiseachadh — ступати, старанно крокувати), Setting or Footing Step. Це легкий відомий крок, який часто використовують англійці в своїх контрдансах. Треба лише переставити праву ногу за ліву, опуститися і піднятися на ній і так само лівою ногою за праву.

3. Одинарний Kemkóssy, Setting or Footing Step. Завести праву ногу за ліву у п'яту позицію із м'яким підстрибом або підйомом виводячи ліву ногу у другу позицію; після того, як права нога знову опиняється за лівою, знову підстрибнути на ній, витягаючи лівий носок. Продовжується так само, заводячи ліву ногу за праву двічі і закінчуючи, як і перший раз, підскоком.
Цей крок зазвичай виконується кожною ногою по черзі протягом другої частини мелодії.

4. Подвійний Kemkóssy, Setting or Footing Step. Цей крок відрізняється від одинарного лише додатковою кількістю рухів. Одна нога заводиться за іншу чотири рази перед підстрибом, який виконується завжди на останньому кроці.

5. Lematrást (від Lèum — підстрибувати, підніматися і Trasd — навхрест), схресні підстриби. Це серія Sissonne-ів. Підстрибнути вперед правою у третю або п'яту позицію, піднятись на лівій нозі; потім назад на праву і підстрибнути на ній. Те ж саме з лівої ноги і т.д. на два, чотири чи скільки тактів міститься у другій частині мелодії. Це одинарний крок; для того, щоб його подвоїти, треба робити чотири підстриби вперед і назад перед зміною ноги.

6. Seby-trast (від Siabadh — ковзати і Trasd — навхрест), крок для руху вперед або схресне ковзання. Цей крок схожий на Balotte. Посунути праву ногу перед лівою; ліву підсунути ззаду правої; праву знову перед лівою і підстрибнути на ній. Далі так само з лівої. Це одинарний крок.

7. Aisig-thrasd (від Aiseag — рух і Trasd — навхрест), Схресний крок. Це улюблений крок у багатьох горців. Трохи піднятися на одну сторону на правій нозі разом з тим крок лівою навхрест; підстрибнути і знову навхрест — завершення першого кроку. Далі трохи піднятись на лівій, зробити подібний крок правою. Це малий крок, але часто його продовжують на чотири кроки вперед і назад зі стрибком на кожний рух за винятком першого, де робиться підйом або підстриб; В такому випадку він стає одинарним кроком.

8. Kem Badenoch, малий крок.- невеликий підйом на один бік з правої, тим часом приставляєте ліву за нею; далі зробити одинарний Entrechat, тобто, перехресний стрибок, помінявши положення ніг, розташувавши праву за лівою. Так само з лівої ноги. Додавши до трьох таких кроків два схресні стрибки, отримаємо подвівйний крок.

9. Fosgladh (відкритий), відкритий крок. Ноги ковзають у другу позицію, далі з прямими колінами різко піднімаються на носки у п'яту позицію; далі знову розходяться у другу і знову піднімаються так, щоб нога, яка була спереду тепер була ззаду. Це малий крок, який зазвичай повторюється протягом половини або цілої частини мелодії.

10. Cuartag (від Cuairt — коло, оберт), повертальний крок. Вивести праву ногу у другу позицію; на ній підстрибнути і пересунути ліву за неї; далі підстриб і та ж нога переводиться вперед. Це чергування повторюється після кожного підстрибу по колу вправою. Дехто робить подвійне коло закінчуючи останній оберт двома одинартими навхресними стрибками. Такі оберти складають чотири такти, тобто одній частині мелодії.
Інші роблять коло праворуч і потім ліворуч і це займає таку ж кількість тактів.


СКЛАДНІ АБО КОМБІНОВАНІ КРОКИ.
Це поєднання різних кроків, покликані для урізноманітнення танцю.
Наприклад: можна з'єднати два шості кроки (Seby-trast) з двома третіми (Одинарний Kemkóssy), який можна урізноманітнити зробивши перший крок заводячи ногу спереду замість позаду. Або можна поєднати два другі кроки (Малий Kemkóssy) до одного Одинарного Kemkóssy. Ці кроки можна поміняти місцями, посставивши останній перед першими. Крім того: два шості кроки (Seby-trast), можна поєднати з четвертим кроком (Подвійний Kemkóssy) в будь-який бік.
Інше, дуже розповсюджене урізноманітнення — підстрибнути на праву ногу назад, а не вперед, як у п'ятому кроці і піднятись на лівій, потім підстрибнути вперед і знову піднятись на тій самій нозі і додати до цих підйомів Одинарний Kemkóssy, заводячи праву ногу за ліву. Це ж саме робиться і з іншої ноги. Словом, не описуючи інших комбінацій, я маю лише додати, що можна змінювати, ділити, додавати і повертати інші описані кроки будь-яким іншим чином вписуючи їх у музику чи на свій смак.


.
Harold

Дата 7 Серп 2008 19:31:32

Продовжує тему техніки шотландських рілів в ХІХ сторіччі книжка Рудольфа Рейдстока, яка датується приблизно 1877 роком. Її автор, який підписався як professor of dancing, очевидно, був знайомий з вищенаведеною роботою Пікока, оскільки подає свої, дуже подібні до попередніх, хоча й скорочені описи у такому ж точно порядку.

The royal ball-room guide and etiquette of the drawing-room,: Containing the newest and most elegant dances and a short history of dancing by Rudolph Radestock. 1877[]

Highland Reel

Цей веселий танець здобув тепер таку ж прихильність у Букінгемському палаці і аристократичних зібраннях якою раніше користався в скромному котеджі селянина чи на гірських гуляннях. Милістю її величності королеви Вікторії і її гостей ці танці сприймаються з такою ж теплою приязнісю, як і шотландським лердом з його підлеглими в кілтах. З його незмінною жвавістю рухів легко поєднати вишукану грацію і довершеність, а широке різномаїття настільки невичерпне, наскільки пікантними і живописними можуть бути фігури.

Kemshoole — крок для руху вперед в рілах, це - фактично chassez, яке закінчується підстрибом.

Малий Kemkossy — крок для балансе. Праву ногу переставити з-перед лівої назад, присісти і піднятись на ній, те саме з лівої.

Одинарний Kemkossy, Setting or Footing Step — переставити праву ногу за ліву у п'яту позицію, лівою перестрибнути у другу, праву знову за ліву і стрибнути на неї, виносячи ліву у другу позицію. Повторити лівою.

Подвійний Kemkossy — права нога переходить чотири рази перед перестрибом, те ж саме з лівою.

Lamatrast — пересунути вперед праву ногу у п'яту позицію і підстрибнути на лівій; піднятись назад і підстрибнути на правій до кінця другої частини мелодії.

Laby-trast — повний ballotte.

Lisingthrasd — піднятись у другу позицію правою ногою, переставити ліву знову навхрест; ттак само лівою; повторюється чотири рази.

Fosgladh — кілька глісадів спереду і ззаду, які закінчуються у п'ятій позиції.

Guartag — крок правою ногою в другу позицію, підстрибнути на ній і приставити ліву ногу спереду, знову підстрибнути і переставити ліву ззаду, повертаючись праворуч; повторити те ж саме для закінчення кроку.

До цього додаються числернні урізноманітнення кроів, які важко піддаються опису. Новий гірський ріл Герцогиня Сатерлендська було представлено на шотландському балі, який проводився в Алмакс. Він дещо схожий на кадриль і танцюється наступним чином:
Четверо стають в лінії, дами зовні; вони танцюють сет і ріл, тобто вісімку. Двоє кавалерів повертаються обличчям і танцюють сет, всі обертаються в колі і дами стають в цетрі і танцюють сет до партнерів; ріл, як раніше; кавалери ідуть в центр і танцюють сет до протилежних партнерок, коло як раніше; два обидва кавалери сет і оберт за праві руки; знову сет, і оберт за ліві руки; ріл як раніше; дами стають в центр, сет і повертаються одна до одної; коло як раніше; кавалери ідуть в центр, сет і оборот з дамою, кінець. Фігуру може танцювати будь-яка кількість танцорів.


.

Ваша відповідь

                  Відмінити

Перед відправленням "нелатинського" тексту перевірте кодування броузера!
» Логін » Пароль
 

Нове на сайті
olddance.org
Сезон 2020-2021 в розділі Події
Оновлено: 21.01.2021
Літні заняття в розділі Події
Оновлено: 25.06.2020
Вихід з карантину в розділі Події
Оновлено: 01.06.2020
День безчасся в розділі Події
Оновлено: 11.01.2020
Салон "Венские сплетни" в розділі Події
Оновлено: 11.01.2020
14 декабря -В ожидании Филеаса Фогга в розділі Події
Оновлено: 23.11.2019
Заняття у новому сезоні в розділі Події
Оновлено: 29.08.2019
Юля (Ледi Мiдлтон) в розділі Обличчя Студії
Оновлено: 15.08.2019

Час завантаження сторінки (сек.): 0.028


© Olexiy Machekhin