Постаті:
Свест
Свест, который пять лет занимался рукопашной борьбой, а затем приступил к танцам, считает, что это практически одно и то же, только в борьбе приходилось больше шевелить бедрами...
Читати далі
 Форум 
   


~ Головна ~

Обличчя Студії

Випускники

Заняття

Події

Бібліотека

"XIX" Digest

Каталог танців

Галерея

Форум

FaceBook

Instagram

YouTube

Костюмерна

Контакт:
Оксана:
(Літеня)
+380 50 5751002

Юлія:
(Мінако)
+380 93 1512280

Тетяна:
+380 63 2034817
Початок Відповісти Статистика Пошук Опитування   Користувачі
Зараз на сайті:
Гостей - 2; Зареєстрованих - 0

Найбільша кількість відвідувачів: 11
[22 Лют 2024 21:39:58]:Гостей - 11 / Зареєстрованих - 0
Форум olddance.org Першоджерела

Принципи і основні поняття мистецтва танцю. J. H. Gourdoux-Daux

Автор Повідомлення
Harold

Дата 15 Жовт 2007 20:08:46

У 1804, 1811 і потім до середини 20-х років ХІХ століття паризький танцмейстер J. H. Gourdoux-Daux видав кілька книжок, в яких описав основні правила танцювання популярних на той час танців - кадрилі (в оригіналі - cotilion). Проте велику увагу автор приділив і вихованню хороших манер - окрім докладного опису кроків кадрилі в книжках міститься багато рекомендацій щодо красивої постави танцора, а також правил етикету.
З часом увага до виховання молоді тільки посилювалась. Якщо у 1804 і 1811 роках книжки називались Principes et notions élémentaires sur l'art de la danse (Принципи і основні поняття мистецтва танцю), то у 1823 вийшов трактат De L'art de la dance, concidere dans ses vrais rapports avec l'education de la jeunesse (Мистецтво танцю з точки зору виховання молоді).

У 1817 році англійський переклад двох перших книжок вийшов в Америці. За цим виданням подамо кілька розділів, які стосуються пластики і етикету того часу.


.
Harold

Дата 15 Жовт 2007 20:09:08

Про поставу
Неможливо перерахувати всі шкідливі звички, які походять від поганої постави. З часом вони укорінюються і позбутись їх стає дедалі важче. Таким чином надзвичайно важливо навчитися насамперед правильно себе тримати. Основою, на яку спирається тіло, є стопа, проте рівновагу і невимушеність виконання забезпечують стегна. Танцівник має впевнено триматись у стегнах. Якщо це не так, він не зможе стояти прямо, постійно ризикуватиме втратити центр ваги, не зможе відшукати чи зберегти рівновагу, тим часом силитиметься і кривитиметься, позбавляючи танець всієї чарівності івишуканості.

Танцівник, тримаючи тіло стегнами вертикально, показує груди, підкресливши їх відкинутими плечами. Голова теж підтримується прямо, підборіддя трохи нижче за вилиці. Рот не треба закривати із показовою силою і стискаючи зуби, а очі не слід силувано розплющуватись, бо такі риси справляють враження надлишкової суворості і неприємні для спостерігача. Руки, чия пластика і вишуканість залежить від ліктів і зап'ясток, завжди тримаються готовими переміститися згідно розвитку танцю; обличчя — справжнє дзеркало і красномовний перекладач душевних переживань — має випромінювати веселість, скромність і ґречність, які надають танцю непередаваного враження чарівливої принадності.

У танці голова має слідувати за рухами тіла, себто повертається до партнера навпроти. Коли напрямок танцю змінюється, голова трохи повертається до плеча, яке трохи приводиться до неї, але без зміни положення корпусу.

Руки мають бути гнучкими і утримуються дещо округлі, лікті напрямлені від тіла, а внутрішня сторона в середину. Тримайте руки округлими і пальці розслабленими: вказівний і великий пальці формують кільце, яке видне спереду і співвідноситься з ліктями. Коли руки перебувають у такому гнучкому положенні, вони набувають виняткової вишуканості, якої не досягти повертаючи внутрішню частину руки разом з долонями вперед.

Дами мають дещо підтримувати свій одяг прямими руками між великим і вказівним пальцями. Високим і тонким бажано утримувати руки трохи відстороненими від тіла, на відміну від інших дам. Сенс цього зауваження очевидний. Одначе руки дами завжди утворюють невеликий просвіт, що окреслює форми тіла — утримання рук надто близько надає обрису недосконалого вигляду. Міра цих округлих і півкруглих рухів руками не має чіткого визначення — вона регулюється лише смаком за допомоги розумного викладача. При піднятті руки лікоть повертається вгору, як описано вище; плече зберігається у своєму природному положенні. Рука дами, яка піднімається на рівень грудей, повертається зовнішньою стороною вгору, таким чином подана рука дещо спирається на руку кавалера, який тим часом подає свою вказівним пальцем вперед і долонею до себе. Рука підтримується в округлій формі - лікоть трохи нижче плеча, а зап'ястя нижче ліктя. В такому положенні рука і зап'ястя окреслюють чверть кола. При опусканні руки долоня повертається всередину і рука опускається до свого вихідного положення. Коли руки треба піднімати і опускати почергово, нижня рука починає рух вгору одночасно з опусканням верхньої таким чином, щоб закінчити рух одночасно.

Піднімати і опускати обидві руки слід однаково. Я радив би піднімати і опускати руки почергово і потім обидві разом як вправу, що їй неможливо приділити забагато уваги і яку треба постійно відпрацьовувати, оскільки ця важлива для набуття правильної постави риса є найбільш недосконалою у танцювальному товаристві. Коли дама подає руку кавалерові, той повинен прийняти її, як описано вище. Всі рухи треба виконувати м'яко, не поспішаючи, згідно музичного темпу, із поворотом голови і плеча у бік поданої руки. Голову треба тримати високо, партнери дивляться одне на одне. Коли руки підняті разом, голова і плечі тримаються прямо, навпроти протилежного партнера.

Танець для тіла — як читання для розуму. Читання хороших книжок збагачує інтелект і надає йому блиску більш яскравого, ніж просто природні якості. Так само і технічне виконання танцю розкриває найкращі якості тіла досконаліше, ніж робить одна лише природа.


.
Harold

Дата 15 Жовт 2007 23:59:11

Про способи висловлення ввічливості
Танець виховує багато чеснот. Це джерело, з якого живляться приємні і вишукані манери спілкування, такі бажані у суспільстві. І тому дуже важливо вдосконалювати запропоноване мистецтво, що створене для завоювання прихильності незнайомих людей. Наступні глави, присвячені способам ходити, вітатися та т. ін., написані з метою полегшення шляху до цього цінного надбання.

Про манеру ходити
Утримуйте тіло впевнено і прямо на стегнах, як було описано раніше. Припустімо, ви стоїте у першій позиції і носки ніг розвернуті назовні. Тоді ви трохи згинаєте одне коліно і знову його розпрямляєте допоки інша нога переходить в четверту позицію вперед у вибране місце. Тіло слідує за ногою слідує і повністю спирається на неї. Після цього знову згинається коліно відставленої ззаду ноги і вона переноситься близько до іншої ноги, через першу позицію, вперед у четверту. Трохи зіпріть п'ятки у підлогу або землю і продовжуйте вправу.

Про манеру ходити назад
В певних випадках, про які писатимемо згодом, виникає потреба зробити кілька кроків назад. Тому пояснимо спосіб їх виконання. Нехай ви перебуваєте у тому ж положенні, що і під час ходьби вперед. Зігніть одне коліно трохи і знову його розпряміть допоки інша нога переходить в четверту позицію назад у вибране місце. Тіло слідує за ногою і повністю на неї спирається. Після цього ви так само переносите відставлену вперед ногу слідкуючи, щоб вона перейшла через першу позицію.

Про манеру чоловічого привітання
Кавалер, який збирається виконати поклін, спочатку піднімає руку, як було описано в статті про поставу, до капелюха і знімає його вниз, внутрішньою частиною до стегна. Потім схиляється від грудей, підтримуючи корпус прямим, а голову в природній позиції, обличчям до того, кого вітає. В такому нахиленому положенні плечі округлюються трохи вперед, а руки природно опущені вниз. Вони повинні утримуватись в цьому положенні без напруги і згідно вже поясненому ефекту. Потім тіло піднімається вертикально і руки займають вихідне положення. Кавалер виконує поклін неквапно, повільними рухами. Якщо треба повернутись до того, кого вітають, слід відставити одну ногу у другу позицію (тіло пересувається за цією ногою і переноситься на неї), тоді нахилитися і піднятися, підтягуючи тим часом іншу ногу у третю позицію одночасно з поклоном, перед тим, як починати випрямлятися.

Щоб виконати це вітання в четвертій позиції назад, кавалер має відставити одну ногу в це положення і, переміщуючи вагу тіла на неї, нахилитись, як описано вище і підтягуючи тим часом іншу ногу на носку у третю позицію. Ноги стають у третю позицію одночасно із закінченням поклону, після якого тіло починає поступово випрямлятись.

Вихований кавалер стає лицем до того, кого вітає. Для цього одна нога більше чи менше повертається всередину у несправжню позицію згідно міри виконуваного повороту. Тіло повертається у тому ж напрямку щоб стати лицем перед людиною чи людьми для привітання і потім виконується поклін, як було описано, приставляючи одночасно ногу у третю позицію.
Відпрацьовуйте це вітання в обидва боки почергово.


Привітання під час ходьби
Коли ви, ідучи, хочете привітати того, хто рухається назустріч, треба зняти капелюха для привітання, як пояснювалося раніше, але протилежною від зустрічного рукою (щоб рука з капелюхом не були між ним і вами). Продовжуючи рух нахиліть тіло вперед, просуваючи одну ногу носком по землі з четвертої позиції ззаду у четверту позицію спереду і переносячи на неї вагу. Потім знову вирівняйтесь не зупиняючись і не прискорюючи крок та, пройшовши зустрічного, вдягніть капелюха. Слідкуйте за підняттям і опусканням руки згідно описаним для цього правилам.

Правила для жіночого реверансу
Для виконання реверансу дама має відставити одну ногу назад у четверту позицію, потім розподілити вагу тіла між обома ногами згинаючи одночасно обидва коліна і залишається в такому положенні максимально довго. Після цього, піднімаючись на задню ногу, вона підносить передню ногу у третю позицію, слідкуючи щоби переміщувати її носочком. Цей реверанс виконується повільно і неквапливо. Дама, як і кавалер, має повернутися до людини чи людей, яких збирається привітати, через несправжню позицію. Тобто, повертаючись на пальцях однієї ноги більше чи менше, в залежності від величини повороту.

Інший спосіб реверансу
Дама стає у першу позицію навпроти людини чи людей, яких збирається привітати і присідає, згинаючи обидва коліна. Під час присідання, вона переносить вагу тіла на одну ногу, повільно витягує іншу в четверту позицію назад і там знову повільно піднімається, переносячи вагу на задню ногу. Тоді, в залежності від того, куди вона хоче повернутися, вона через несправжню позицію приносить передню ногу знову в першу і там робить новий, такий самий реверанс.

N.B. Витягування ноги назад у четверту позицію під час присідання і перенесення тіла виконуються з легкістю і грацією, чого немає у іншому реверансі.

Спосіб привітання під час ходьби
Якщо дамі трапиться зустріти людину, яку треба привітати, вона, не зупиняючись і не прискорюючи крок, має перемістити одну ногу з четвертої позиції ззаду у четверту позицію спереду, тим часом присісти на обидва коліна і продовжити рух не зупиняючись.

Ходьба і постава на вулиці
Кавалер повинен ходити в помірному темпі, у пояснений раніше спосіб: тіло тримати згідно правил постави, опущені руки підтримуються у звичайному подорожньому положенні, яке завжди змушує руку просуватись вперед і назад проти руху ноги. Плечі залучати не варто, оскільки це надає простакуватого вигляду.

Якщо він наздоганяє людину, з якою має дружні стосунки, то не повинен його обходити, тому що це не ввічливо – краще, якщо треба, перейти вулицю і йти далі. Коли він зустрічає друга, то має звільнити для нього чи неї кращий, тобто вищий бік вулиці і зняти капелюха на іншій стороні, низько опустивши його на знак поваги і одночасно вклониться. Після зустрічі не слід озиратись.

Коли кавалер іде з людиною, яку шанує і поважає, він має поступитися їй кращим боком вулиці. Якщо доведеться іти один за одним, слід пропустити шановану людину і запропонувати їй іти на свій розсуд. Самому треба підлаштувати ходу і по дорозі виказувати однакову із супутником люб'язність до зустрічних.

Коли кавалер іде з дамою, він не повинен пропонувати їй руку. Це виглядає надто фамільярно і може відбуватись лише коли дорога дуже погана. Треба запропонувати дамі руку щоб допомогти перейти незручне місце.


Про поставу дами на вулиці
Йдучи по вулиці, дама має зберігати гідний і пристойний вигляд, уникати будь-яких виявів поспіху і не опускати руки вниз, обвислими як у кавалера. Руки прилягають до тіла, лікті повернені вгору, внутрішня частина руки — до тіла. При необхідності одна, або дві руки можуть бути зайняті. Вихована дама ніколи не витріщатиметься на інших, не зупиниться порозмовляти, хіба що зустріне знайомого або шановану людину. Але навіть і тоді зупинка буде якомога нетривалою і закінчиться реверансом або поклоном.

Як заходити і виходити з екіпажу
Коли кавалер збирається їхати в екіпажі з однією або кількома дамами, чи з поважною людиною, він запросить спочатку зайти дам і обрати собі перше місце, тобто праве місце у задньому ряду. Місця зменшують значимість до лівого місця у першому ряду, яке є останнім. Потім він зайде сам і займе переднє місце, навіть якщо в екіпажі з ним їде лише одна дама. Кавалер зніме капелюх, а коли екіпаж зупиниться, вийде першим щоб залишити більше місця для дами аби зручно приготуватись і встати, а також полегшить її вихід наскільки це можливо.

Як заходити і виходити з приміщення
Коли кавалер заходить у приміщення, він повинен зняти капелюха, зайти зі стриманою поставою і просунутись на кілька кроків, щоб стати навпроти тих, кого він збирається привітати. Вклонятися він буде у першій позиції. Якщо треба повернутися для привітання інших осіб, він робитиме це як описано вище (через несправжню позицію). Щоб залишити приміщення, кавалер відставить ногу у четверту позицію назад і вклониться в такому положенні, рухатиметься ще кілька кроків у цьому напрямку, і вийде більш зручно.

Коли у приміщення заходить дама, вона мусить зайти, як і кавалер, і зробити реверанс, як описано вище. Виходячи, вона після реверансу йтиме кілька кроків назад.

Як заходити у велике зібрання
Коли кавалер заходить у велике зібрання, він має зняти капелюха лівою рукою і опустити його на всю довжину руки; заходити треба з гідністю і, згідно правил, повернутися до розпорядника, відставити ногу у другу позицію, тоді вклонитися, піднятись, тим часом інша нога у першій позиції і повернутися до господаря і його оточення. Щоб привітати їх та інших людей у тому кінці кімнати, кавалер, підіймаючись, повертається через другу несправжню позицію обличчям в потрібний кінець зали і вклоняється кожному окремо, що легко зробити невеликим круговим рухом голови. Після другого поклону він повертається через другу несправжню позицію в інший бік і вклоняється так само, намагаючись повернутись спиною до якомога меншої кількості людей. В товаристві, де правил етикету не дотримуються настільки суворо, одного поклону може вистачити щоб оглянути всіх разом, проте це невишуканий спосіб привітання. В цьому, як і в інших випадках, зайшовши, кавалер робить кілька кроків в напрямку хазяїна дому, зупиняється в кількох кроках від нього, вклоняється на знак особливої поваги. Піднявшись, треба ступити один або два кроки назад, у бік запропонованого йому місця. Перед тим як сісти, він вклоняється на знак поваги усім, хто поруч. Присівши, слід тримати гомілки вертикально, п'ятки разом, носки розвести, тіло тримати прямо, голову - піднятою, руки зближені і зігнуті, внутрішньою частиною до тіла, долоні опираються на коліна.

За столом треба прослідкувати, щоби підсісти на нормальній відстані, не надто далеко і не надто близько. Руки тримати біля себе і покласти зап'ястя на край столу. Не поспішайте сісти чи потрапити на виділене вам місце. Вклоніться на знак поваги гостям, особливо тим, хто поруч з вами. У непередбачуваних випадках користуйтесь прикладом товариства.

Як входити і виходити із танцювальної зали
Якщо ви зайшли у залу, коли танець ще не почався, а компанія вже зібралась, слідуйте тим же правилам, що і при вході у зібрання; проте якщо танець вже почався і його неперевершений блиск затьмарює вашу появу, підійдіть до хазяїна і зупиніться у кількох кроках від нього, виконайте реверанс або вклоніться, встаньте і спокійно прямуйте до вказаного місця, вітаючи людей повз яких проходите.
Ввічлива людина не стане ходити вгору і вниз по залі під час танцю, але особливо після того, як сформовані котільони, перетинати їх забороняється. Прискіпливо розглядати присутніх не тільки неввічливо, але й грубо. Також неввічливо надавати перевагу одній дамі, запросивши її і танцюючи лише з нею протягом усього вечора; слід розуміти, що всі присутні однаково заслуговують на увагу. Крім того, оскільки всі присутні запрошені одним хазяїном, він може сприйняти за образу зневажання когось із гостей.
Коли кавалер питає дозволу у дами потанцювати з нею, він має під час запрошення вклонитися і спитати дозволу у її опікунів. Отримавши дозвіл, він пропонує праву руку для лівиці дами і підтримує її як було описано раніше. Кавалер веде таким чином даму до місця, де збирається танцювати, перебуваючи зліва від неї. Коли котільон сформовано, всі вітаються і потім, зустрічаючись з іншими парами, знову виконують поклони і реверанси. Кавалер виконує поклін, а дама реверанс у четвертій позиції. Ця традиція ведеться з менуету і хоча зараз нею нерідко нехтують, в благородному товаристві без цього не обійтися.

Перед самим початком танцю запросіть або підійдіть до того, з ким маєте честь танцювати першим. Коли прийде ваша черга танцювати, точно дотримуйтесь всіх принципів і правил виконання танцю. Неввічливо ходити замість танцю і розглядати ззаду свого партнера. Не подавати руку, коли цього вимагає фігура — ознака невихованості, подібна погорда підкреслює висловлену неповагу.

Кавалери не повинні надто часто виконувати кроки, які вимагають зусиль і енергії, особливо якщо не відчувають достатньої впевненості в танці для виконання елементів із видимою легкістю. Напружуючись, танцівник починає високо підстрибувати і йому дуже важко, якщо взагалі можливо, зберегти гідний вигляд. Вся краса постави втрачається, виконавець стає смішним і навіть неприємним для оточення. Також неввічливо залишати своє місце допоки інші танцюють.
Танець це розвага, яка властива хорошій компанії, і яка, звісно, пов'язана з хорошими манерами. Після закінчення танцю всі учасники дякують одне одному і кожен кавалер, підтримуючи ліву руку дами у своїй правій, відводить її на місце, де вклоняється. Дама відповідає реверансом.

Не слід танцювати в кожному танці щоб дати змогу і іншим отримати насолоду. Винятком може бути прохання господаря, який у разі нестачі партнерів може попросити когось танцювати частіше. Якщо ви не можете залишитись до кінця балу, то маєте підійти до хазяїна або хазяйки дому попрощатись і разом з тим виявити вдячність за їх увагу і поштивість, приємне товариство, якому вас представили, а також висловити жаль через необхідність залишити їх так швидко.

Зауваження щодо хороших манер
Щоб набути хороших манер, щоб легко користуватися і досконало володіти ними, слід постійно практикуватись. Треба дотримуватись манер навіть під час випадкової зустрічі з близьким знайомцем. Дотримання правил ввічливості не зашкодить статечності і пошані. При дотриманні описаних правил ви отримаєте не тільки насолоду, але й повагу і запобігливість від інших.
Щоденний досвід показує, що висока повага, якою неодмінно користується добре вихована молодь, є наслідком уважного навчання. Байдужість, якщо не зневага, — доля тих, хто не обізнаний в манерах і не виявляє їх не тільки у приватних компаніях чи великих зібраннях, але і взагалі у ставленні до світу.
Успіхи в танцях — головне джерело отримання подібних здобутків. Користь і переваги цього вишуканого мистецтва беззаперечні. У цій царині поєднуються і невинна втіха, і розумове задоволення, і користь для здоров'я.


.

Ваша відповідь

                  Відмінити

Перед відправленням "нелатинського" тексту перевірте кодування броузера!
» Логін » Пароль
 

Нове на сайті
olddance.org
Сезон 2020-2021 в розділі Події
Оновлено: 21.01.2021
Літні заняття в розділі Події
Оновлено: 25.06.2020
Вихід з карантину в розділі Події
Оновлено: 01.06.2020
День безчасся в розділі Події
Оновлено: 11.01.2020
Салон "Венские сплетни" в розділі Події
Оновлено: 11.01.2020
14 декабря -В ожидании Филеаса Фогга в розділі Події
Оновлено: 23.11.2019
Заняття у новому сезоні в розділі Події
Оновлено: 29.08.2019
Юля (Ледi Мiдлтон) в розділі Обличчя Студії
Оновлено: 15.08.2019

Час завантаження сторінки (сек.): 0.151


© Olexiy Machekhin